Menu

PROPOZYCJE WARSZTATÓW


Warsztaty, które organizuje Pracownia Ikonograficzna dostosowane są do osób początkujących, które chciałyby dopiero zacząć pisać ikony oraz do osób zaawansowanych, które pragną doskonalić swoje umiejętności - warsztaty pozłotnicze, warsztaty tematyczne, plenery. POZNAJ TERMINY

środa, 7 października 2015

Jezus i Samarytanka

Deska 25 x 34 cm, lewkas, złoto 23 3/4 karata na pulment, tempera jajowa, akryl, werniks.


Dzień świąteczny - 3. Niedziela Wielkiego Postu




















Jezus zmęczony drogą siedział sobie przy źródle. Było to około szóstej godziny. [Wówczas] nadeszła kobieta z Samarii, aby zaczerpnąć wody. Jezus rzekł do niej: „Daj Mi pić!”. Jego uczniowie bowiem udali się przedtem do miasta, by zakupić żywności. Na to rzekła do Niego Samarytanka: „Jakżeż Ty, będąc Żydem, prosisz mnie, Samarytankę, [bym Ci dała] się napić?” Żydzi bowiem i Samarytanie unikają się nawzajem. Jezus odpowiedział jej na to: „O, gdybyś znała dar Boży i [wiedziała], kim jest Ten, kto ci mówi: „Daj Mi się napić”, to prosiłabyś Go, a dałby ci wody żywej”. Powiedziała do Niego kobieta: „Panie, nie masz czerpaka, a studnia jest głęboka. Skądże więc weźmiesz wody żywej? Czy Ty jesteś większy od ojca naszego, Jakuba, który dał nam tę studnię, i on sam z niej pił, i jego synowie, i jego bydło?”. W odpowiedzi na to rzekł do niej Jezus: „Każdy, kto pije tę wodę, znów będzie pragnął. Kto zaś będzie pił wodę, którą Ja mu dam, nie będzie pragnął na wieki, lecz woda, którą Ja mu dam, stanie się w nim źródłem tryskającym ku życiu wiecznemu”.

Pismo Święte – fragm. Ewangelii wg św. Jana

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz