Menu

PROPOZYCJE WARSZTATÓW


Warsztaty, które organizuje Pracownia Ikonograficzna dostosowane są do osób początkujących, które chciałyby dopiero zacząć pisać ikony oraz do osób zaawansowanych, które pragną doskonalić swoje umiejętności - warsztaty pozłotnicze, warsztaty tematyczne, plenery. POZNAJ TERMINY

niedziela, 1 grudnia 2013

Zakończenie "Jesiennych warsztatów ikonopisania"

Po poświęceniu naszych ikon nastąpił czas na pożegnania i pamiątkowe zdjęcia wszystkich uczestniczek warsztatów. Zapraszam do obejrzenia zdjęć oraz przeczytania opinii niektórych z Pań.
Dziękuję:-)


Leokadia Błaszczyk
"Niech słowa z hymnu dziękczynnego wyrażą moją wdzięczność i radość w spełnieniu moich najskrytszych marzeń:
"Stało się to przez Pana i cudem jest w naszych oczach."" Ps 118,23

Renata Dankowska
Barbara Klatka
Agnieszka Małecka
"Te warsztaty "przyszły do mnie", więc nie mogłam odrzucić takiej szansy. Od dawna chciałam napisać ikonę, poznać chociażby podstawowe zasady tworzenia takiego obrazu, bo ten obszar sztuki coraz bardziej mnie urzekał. Dlatego gdy dowiedziałam się o zajęciach organizowanych w Płocku, moim mieście, pomyślałam, że to nie może być przypadek... 
To jest wielka przygoda mojego życia, która mam nadzieję nie skończy się zbyt szybko. Warsztaty ikonopisarskie, prowadzone przez Kasię, dały mi cenną bazę, którą będzie można rozwijać. Zajęcia w pracowni pozwoliły mi przejść przez wszystkie etapy pisania ikony z wielką satysfakcją i przyjemnością. Cierpliwość prowadzącej warsztaty, jej spokój, kompetentne wskazówki i ciągłe motywowanie nas były bezcenne. Poza samą stroną techniczną, warsztaty dawały także szansę doświadczenia niezwykłego klimatu pracowni, choćby dzięki muzyce, która nam towarzyszyła w czasie pracy. Na wyciągnięcie ręki (jeśli ta trochę zmęczyła się pisaniem) były albumy i inne wydawnictwa poświęcone tej sztuce, które mogłyśmy oglądać i czytać.
Myślę, że Pracownia Ikonograficzna, stworzona przez Kasię, to miejsce, którego w Płocku (i szerzej - w naszej części Mazowsza) bardzo brakowało. Dla mnie jest to miejsce, gdzie mogę trochę zwolnić tempo życia, odłożyć na bok codzienny stres i jakieś zmartwienia, wejść w taki świat, z którego nie bardzo chce się wychodzić...
Doświadczyłam też, że ikonopisanie, to taka czynność, w której spotyka się to co ludzkie, z tym co Boskie, to chyba sprawia, że każda ikona, nawet jeśli jest trochę nieporadna, wydaje się piękna."
Joanna Małecka
"Uczestnictwo w warsztatach ikonopisarskich to spełnienie moich marzeń.
Ikona jest odzwierciedleniem mych uczuć, kontemplowaniem wizerunku Jezusa wyłaniającego się coraz wyraźniej przez kolejne etapy wykonywania.
Końcowy efekt jest niedowierzaniem, że mogłam sama napisać ikonę.
Pan Bóg podarował mi piękny czas spotkania z "Sobą" i z uczestniczkami warsztatów, które darzę uczuciem ogromnej sympatii i przyjaźni.
Nasza kochana "przewodniczko" po świecie ikon dziękuję za ukazanie pasji, piękna tworzenia i dostrzegania w nas ukrytych umiejętności, które wykorzystałam przy pisaniu ikon."
Barbara Misiun
"Na kurs pisania ikon przyszłam z ciekawości. Czterdzieści godzin spędzonych w ciszy pracowni, było dla mnie spotkaniem z moim Panem za pomocą kolorów,światła i milczenia.
Rezultat mojej pracy przerósł moje oczekiwania:
- poznałam nową formę modlitwy,
- pogłębiłam swoje spojrzenie na piękno i jego obecność w sztuce i codziennym życiu,
- zwróciłam uwagę, że słowa bł. Jana Pawła II "Wiara i rozum są jak dwa skrzydła, unoszące ku kontemplacji prawdy", bardzo dobrze korespondują ze słowami św. Tomasza z Akwinu "Sztuka i intelekt stanowią o duszy człowieka.""
Anna Opalińska
"Poza teorią, poznaną wcześniej zrealizowałam marzenie o praktycznym wykonaniu ikony klasyczną techniką tempery, co chciałabym dalej doskonalić."
Elżbieta Sztenderewicz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz