Menu

PROPOZYCJE WARSZTATÓW


Warsztaty, które organizuje Pracownia Ikonograficzna dostosowane są do osób początkujących, które chciałyby dopiero zacząć pisać ikony oraz do osób zaawansowanych, które pragną doskonalić swoje umiejętności - warsztaty pozłotnicze, warsztaty tematyczne, plenery. POZNAJ TERMINY

wtorek, 5 lipca 2016

Przedstawiam Małgorzatę Kanię

Ikony fascynowały mnie od dawna, wiele pięknych ikon widziałam w rosyjskich cerkwiach, soborach, chramach, monastyrach, Ermitażu, Galerii Trietiakowskiej czy innych muzeach. Podziwiałam je, nie sądziłam jednak, że kiedyś sama będę je pisała. Przeszło dwa lata temu zwróciłam uwagę na plakat, informujący, że powstała w Płocku Pracownia Ikonograficzna i są organizowane kursy pisania ikon. Zainteresowałam się tym, poznałam przemiłą właścicielkę pracowni i organizatorkę kursów Kasię Kobuszewską, która zachwyciła mnie swoją pasją pisania ikon, zachęcając żebym też spróbowała.
Nie bardzo wierzyłam w swoje siły, jednak za namową Kasi postanowiłam zapisać się na kurs, choćby, dlatego żeby posłuchać i zobaczyć jak powstaje ikona. Wiedza, którą dzieliła się Kasia z nami jest ogromna. Z pasją opowiadała o historii, teologii ikony, o ich twórcach, stylach i warsztacie powstawania ikon, gdzie stosuje tradycyjne wielowiekowe kanony. To wszystko przekazuje na swoich kursach, warsztatach, plenerach, zarażając swoja pasją kursowiczów.  Od tamtego czasu minęły dwa lata a ja cały czas piszę ikony, ciągle się ucząc i doskonaląc swój warsztat. Pisanie ikon jest teraz moim życiem, cieszę się, że robię to, co niegdyś było moim niespełnionym marzeniem i pragnieniem.  Jestem na emeryturze i moje marzenia się spełniają. Piszę ikony dla najbliższych i przyjaciół. Pisząc modlę się w ich intencjach i cieszę się, że mogę obdarowywać nimi swoich bliskich.
Zachęcam wszystkich, którzy noszą w sercu pragnienie spotkania się z ikoną jej teologią, warsztatem powstawania, przemiłą instruktorką i atmosferą w jej pracowni, do zapisania się na kurs i przeżywania pięknych chwil z ikoną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz