Menu

PROPOZYCJE WARSZTATÓW


Warsztaty, które organizuje Pracownia Ikonograficzna dostosowane są do osób początkujących, które chciałyby dopiero zacząć pisać ikony oraz do osób zaawansowanych, które pragną doskonalić swoje umiejętności - warsztaty pozłotnicze, warsztaty tematyczne, plenery. POZNAJ TERMINY

poniedziałek, 10 października 2022

Alexandra Kaouki z Retimno na Krecie - ikonograf, moja mistrzyni

 
Odwiedzając Kretę, wiele razy miałam okazję oglądać ikony w kościołach, ale te które zobaczyłam teraz mają dla mnie szczególne znaczenie, bo napisane są przez moją nauczycielkę, mistrzynię i przyjaciółkę. 
Jej ikony rozpoznam już z daleka - charakterystyczne rozjaśnienia świętych Oblicz, cudowna kolorystyka i perfekcyjne szaty, detale... po prostu szkoła kreteńska! To co zachwyca mnie u Alexandry i do czego również dążę to samodzielny rysunek wg klasycznego podejścia do ikony kanonicznej. 
Ikony Alexandry można kupić bezpośrednio - tutaj a obejrzeć w następujących miejscach, do których zapraszam w relacji fotograficznej:

Kościół św. Mikołaja z Kourtaliotis w Retimno, gdzie ściany pokryte są ikonami αλεξανδρα καουκι to wielka przyjemność. Kościół stoi wśród domów na wysokim wzgórzu skąd widać morze a po wejściu do środka ogarnia nas niebiański spokój. Alexandra Alexandra Icons Workshop pracuje tu już wiele miesięcy a przed nią jeszcze ok. 2 lat pracy. Niesamowite wrażenie móc obejrzeć jej warsztat i gotowy efekt. Polecam wszystkim wejść i pokontemplować.














Kościół Saint Agathopous w Panormo jest położony kilka kilometrów od Retimno. To duża, nowa świątynia w której wiszą stare ikony z lat 30 XX wieku. Dlatego prace Alexandry Kaouki zdobiące absydę, kolumny i ściany wyróżniają się swoją kolorystyką i rozmiarami. To również nie skończona jeszcze praca ale rozmiar i efekt dosłownie powalają na kolana. Koniecznie do zobaczenia, polecam.


 
 
 
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz